مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 11:052023-10-14اقتصادي

فارس من| طغیانی: مهار تورم سبب بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد شد


اگر کنترل تورم ادامه دار باشد، در این صورت این امید وجود دارد که وضعیت معیشتی و قدرت خرید مردم روبه بهبودی پیش رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی باشگاه توانا، مخاطبان سامانه تعاملی فارس من با ثبت پویشی از افزایش قیمت مواد غذایی گله مند بوده و از مسؤولان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند بگونه ای که بیان کردند: تورم مواد غذایی در یک سال گذشته بی سابقه افزایش داشته است و برای بسیاری از اقشار مردم غیرقابل تحمل شده است.

 مسئولان امر به خصوص مجلس شورای اسلامی باید هرچه سریع تر به وظیفه خود در این باره عمل کنند و بررسی کنند که چگونه با وجود ارز ارزان، کارگر ارزان و استفاده از انرژی ارزان برای بسیاری از این موارد باز هم قیمت ها حتی از کشورهای فاقد یارانه هم گران تر است.

در همین راستا مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه توانا، گفت: اصل ماجرا در موضوعات معیشتی، مسئله تورم بوده است.

از سال 97 تاکنون با شروع دور جدید تحریم ها، یک تورم شدید همراه با جهش های ارزی را تجربه کرده ایم که در این چهار سال 2 الی سه مرتبه رخ داده و فشار معیشتی بالایی را بر مردم وارد کرده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در 2 سال اخیر تلاش کرده است که تورم را با سیاست هایی از جمله کنترل نقدینگی مهار کند، افزود: با وجود جهش ارزی که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| طغیانی: مهار تورم سبب بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد شد

فارس من| طغیانی: مهار تورم سبب بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد شد